
Chatbottien mahdollisuudet
VR
VR:n konsernihallinto halusi pilotoida uusia keskustelunomaisia ratkaisuja useisiin osa-alueisiin. Kwork Innovaatiot VR:n ja Microsoftin pyynnöstä järjesti käyttäjätarinoiden laadinnan, käyttäjäkokemuksen suunnittelun ja teknologian demonstrointihankkeen. Hanke huipentui junamatkan aikana tehtävään live-koulutukseen ja chatbottien live-koodaaukseen reaaliaikaisen palautteen perusteella. Integroinnissa testattiin niin luonnollista kieltä useilla kielillä, integrointia IoT-sensoreihin, paikkatietoon, tietokantoihin, REST API:iin ja XML-lähteisiin.
Tekoäly opintojen suunnittelussa
Aalto
Aalto -yliopisto haki ratkaisuja parempien opintokokonaisuuksien suunnittelua varten.
Kworkin ratkaisu oli työpaikkailmoituksia analysoiva tekoäly, joka ennusti työpaikkailmoitusten trendit viimeisten 10 vuoden ajalta, sekä vertasi opintojaksojen kuvauksia ja sisältöjä työmarkkinoiden tarpeisiin. Lisäksi tekoäly ennustaa mihin suuntaan työmarkkinat ovat muuttamassa, ja miten opintojaksoja voidaan muokata kohtaamaan työelämän tarpeita paremmin.
Palvelumuotoilu osana tekoälyhankkeita
Etähoitokäynnit ovat yleistyneet nopeasti. Tuetun asumisen yksiköt etsivät keinoja tehostaa etähoitoja.
Kworkin ratkaisu etähoitokäynneille yhdistää analytiikan ja tietoturvalliset videoneuvottelut. Yhdistettynä virtuaaliavustajiin kokonaisuus antaa hoitajille enemmän aikaa vuorovaikutukseen.
