
Kuntoutustietoutta chatbotilla
Varma
Työeläkeyhtiö pyysi konsepteja tietämyksen lisäämiseksi työeläkekuntoutuksesta. Vastauksena haasteeseen rakennettiin pikaviestinten kautta toimivaa kysymyspankki, jolla voidaan täydentää esitteissä annettuja tietoja, sekä arvioida omaa kuntoutustarvetta ja –mahdollisuutta.
Kysymysten ymmärtämisessä auttaa tekoäly, joka osaa vastata joko suoraan vastauksella, tai sarjalla täydentäviä kysymyksiä.
Vastausvaihtoehtojen ja nappien hyödyntäminen
Työmarkkinatori
Komento-/nappipohjaisessa chatbotissa käyttäjälle tarjotaan nappeja ja vaihtoehtoja. Tyypillistä on, että chatbot pitää keskustelun kulun hallussaan eikä hyväksy poikkeamia määritetystä keskustelusta.
Tämä vaihtoehtoehto on helppokäyttöinen, jos asiasisältöä on rajatusti.